دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

پروازهای چارتری و سیستمی چیست؟

پروازهای چارتری و سیستمی چیست؟

تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اسفند | 22:20/ folder مطالب مفید / بازدید : 3520

اگر در آستانه ی سفر به شهری دیگر و یا خارج کشور برای کار یا گذراندن تعطیلات هستید، احتمالا زمان خرید بلیط هواپیما به واژه پرواز چارتر یا سیستمی برخورده اید. یکی از اصطلاحات رایج در زمینه ی خرید بلیط هواپیما که مسافران با آن مواجه میشوند پرواز چارتر و سیستمی است .

در ادامه در مورد مفهوم پرواز چارتری و سیستمی توضیح کوتاهی خواهیم داد و تفاوت های این دو را به شما بیان خواهیم کرد.

پرواز چارتر

Charter در معنای لغوی به اجاره به صورت دربست میباشد در این نوع پرواز معمولا آژانس های مسافرتی تعدادی از بلیطهای برخی از مسیرهای پر رفت و آمد که در تمامی فصول مسافرین زیادی دارد، به صورت عمده خریداری میکنند .

بلیط چارتر قابل خریداری به صورت مستقیم از شرکت هواپیمایی نیست به همین دلیل این نوع بلیط ها را باید از آژانس ها و یا شرکت های چارتر کننده خریداری کرد.

بهای این بلیط ها را شرکت های چارتر کننده مشخص میکنند و تعیین قیمت در اختیار شرکت های هواپیمایی نیست همچنین در بیشتر مواقع قابلیت استرداد را ندارد به همین دلیل قیمت ها بسیار متغیر است و امکان دارد در هواپیما با مسافری روبرو شود که بلیط همان پرواز را نصف مبلغی که شما پرداخت کرده اید خریداری کرده باشد.

پرواز سیستمی

بلیط های سیستمی، بلیط هایی هستند که چه آنها را از آژانس های گردشگری خریداری کنید و چه مستقیما از خود ایرلاین قیمتشان یکی است و از کلاس نرخی پایین به کلاس نرخی بالاتر میرود.

یکی از مزیت های بلیط سیستمی نسبت به چارتر داشتن امکان استرداد یا بازپس دادن است یعنی اگر به هر دلیلی شما بلیط خریداری کنید و بعد منصرف شوید جز در موارد خاص( برخی از کلاس های نرخی پایین) ایرلاین میتواند با کسر جریمه نسبت به قوانین همان ایرلاین باقی پولتان را به شما برگرداند.

همچنین از دیگر مزیت های پرواز سیستمی نسبت به چارتر میتوان به تفاوت قیمت برای افراد بزرگسال و کودک (2-12 سال) اشاره کرد، بنابراین برای خانواده هایی که با کودک هستند پرواز های سیستمی مقرون به صرفه تر میباشند.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت